Despre CompDig Istorie
Elaborarea unui cadru de referință pentru învățare și competențe în era digitală a început în 2005, cu o serie de cercetări și publicații realizate de Centrul Comun de Cercetare (JRC) al Uniunii Europene inițial în numele Direcției Generale Educație și Cultură al Comisiei Europene (DG EAC) și apoi în numele Direcției Generale Ocuparea Forței de Muncă, Afaceri Sociale și Incluziune (DG EMP). Prima ediție a cadrului datează din 2013.
În 2016, a fost publicată ediția DigComp 2.0, actualizând terminologia și modelul conceptual și prezentând exemple de implementare la nivel european, național și regional.
Versiunea 2.1 a fost lansată în 2017 și prezintă extinderea cadrului de la trei la opt direcții, având și exemple de utilizare.
Ediția DigComp 2.2 este lansată în martie 2022 și include peste 250 de noi exemple de cunoștințe, abilități și atitudini și cu accent pe subiecte precum inteligența artificială și munca în mediu hibrid și munca la distanță.[4] Ediția DigComp 2.2. are titlul oficial DigComp 2.2 – The digital competence framework for citizens with new examples of knowledge, skills and attitudes (DigComp 2.2 - Cadrul de competențe digitale pentru cetățeni cu noi exemple de cunoștințe, abilități și atitudini). Această nouă versiune ia în considerare în mod specific o serie de nevoi relevante apărute în anii 2010-2020:
- dezinformare, dezinformare, verificarea informațiilor
- lucru la distanță, lucru hibrid
- accesibilitate digitală
- durabilitatea mediului și corelarea cu tehnologiile digitale
- bunăstarea personală și siguranța în mediul digital
- inteligența artificială și alfabetizarea in domeniul datelor

Comentarii
Trimiteți un comentariu